Käyttöönotto avaimet käteen -periaatteella

Fuusorin käyttöönotto toteutetaan avaimet käteen -periaatteella. Käyttöönoton hoitaa asiakkaalle nimetty asiantuntija.

Yleensä suuri osa käyttöönottoprojektista on Fuusorin asiantuntijan tekemää taustatyötä. Asiakas osallistuu määrittelyihin, välipalavereihin ja koulutuksiin, jotka hoidetaan etäpalveluna yleensä 1-3 tunnin jaksoissa.

Valmiit työkalut, toiminnot ja integraatiot

Fuusorin valmiit työkalut, toiminnot ja integraatiot sekä kattava valikoima valmiita dashboardeja, raportteja ja pohjia helpottavat ja tehostavat käyttöönottoa merkittävästi.

Käyttöönoton kesto

Tyypillisesti käyttöönottoprojekti kestää muutamasta viikosta muutamaan kuukauteen. Käyttöönoton kestoon vaikuttavia tekijöitä ovat mm. toimituksen vaativa työmäärä ja asiakkaan osallistumisen aktiivisuus eli palaute ja kehitystoiveet toteutetusta palvelusta.

Käyttöönoton kustannus

Käyttöönotosta laskutettava työmäärä riippuu toimituksen laajuudesta ja vaativuudesta, yleensä se on 2-6 henkilötyöpäivää. Käyttöönoton vaatima työmäärä kartoitetaan aina etukäteen ja se eritellään sopimuksessa eli käyttöönoton kustannus on asiakkaan tiedossa etukäteen.

Käyttöönoton jälkeen

Kuukausimaksuun sisältyvä Fuusor Tukipalvelu kattaa normaalin käyttötuen lisäksi myös olemassa olevan raportoinnin ja budjetoinnin muokkaukset. Laskutettavaa työtä syntyy ainoastaan silloin, kun rakennetaan uusia kokonaisuuksia. Asiakkaalle kerrotaan aina, kun työ on laskutettavaa eli yllätyslaskuja ei tule.

Käyttöönoton sisältö ja vaiheet

Käyttöönottoprojektin sisältö rakentuu asiakaskohtaisesti, mutta yleisellä tasolla käyttöönotto sisältää seuraavia vaiheita:

  • Tarpeiden, toiveiden ja tavoitteiden määrittelyt ja tarkennukset.
  • Ympäristön perustaminen sekä integraatioiden kytkeminen, testaus ja mukautukset.
  • Datasettien muokkaukset ja yhdistelyt.
  • Raportoinnin toteutus määrittelyjen mukaisesti.
  • Budjetoinnin ja ennusteiden toteutus määrittelyjen mukaisesti.
  • Konsernilaskennan ja -raportoinnin toteutus määrittelyjen mukaisesti.
  • Välipalavereilla ja -viestinnällä varmistetaan, että palvelu rakentuu halutulla tavalla.
  • Käyttäjien koulutus.

Käyttöönoton jälkeen asiakas- ja tukipalvelu auttaa tarvittaessa.