Asiakastarina: Disturb Scandinavia

Verkkokauppayrittäjät Tiina ja Petri Skinnari halusivat liiketoimintansa seurantaan hyvin integroituvan ja kevyen käyttöönoton BI-ratkaisun.

Fuusor asiakastarina Disturb Scandinavia

Disturb Scandinavia on Tiina ja Petri Skinnarin vuonna 2011 perustama persoonallisten katumuotivaatteiden verkkokauppa, jonka tarina alkoi ajatuksesta, että nuorille miehille haluttiin tarjota mahdollisuus pukeutua erottuvasti, ”häiritsevästi”. Vuosien myötä mallisto on laajentunut ja nyt tarjolla on laaja valikoima paitsi miesten myös naisten vaatteita, naisten laadukkaita sport-vaatteita sekä oma vaatemallisto Disturb Clothing.

Vuonna 2018 Disturb voitti Suomen paras verkkokauppa -kilpailun. Yrityksen liikevaihto on 2,1 M€ (2019) ja se työllistää 10 ihmistä.

“Fuusoria oli helppo lähteä kokeilemaan”

Ennen Fuusoria raportoinnissa oli puutteita. Tiina ja Petri kaipasivat parempia työkaluja esim. myynnin ja markkinointikulujen seurantaan. Varastonhallintaan kaivattiin myös järkevyyttä.

“Katselimme monta vuotta meille sopivaa BI-järjestelmää, mutta ne olivat raskaita, varsinkin aloitus. Sitten tutustuimme Fuusoriin ja se osoittautui kevyeksi ja toimivaksi ratkaisuksi, jonka pystyi integroimaan hyvin eri järjestelmiin ja data pystyttiin keräämään yhteen paikkaan kootusti. Kun kk-hinta oli järkevällä tasolla ja aloitus edullinen eikä pitkää sitoutumisaikaa vaadittu, niin Fuusoria oli helppo lähteä kokeilemaan” Petri Skinnari kertoo.

Fuusor kerää Disturbin datat neljällä integraatiolla

Disturbilla on käytössä neljä Fuusor-integraatiota: Facebookista ja Googlesta haetaan markkinointidataa, Talenomilta kirjanpitodataa ja Viidakkostoresta asiakas-, myynti- ja varastodataa. Fuusor tuottaa datasta mm. seuraavat dashboardit, raportit ja mittarit:

Tilaukset

  • viikonpäivittäin, kelloajoittain, paikkakunnittain, asiakkaittain, brändeittäin
  • kappalemäärät ja eurot sekä tilausten keskiarvo eri vuorokauden aikoina
  • hankintahinta, kate euroina ja prosentteina

Varasto

  • tuotteittain ja ryhmätasolla brändeittäin
  • varastosaldo, varaston arvo
  • kiertoaika, katekierto

Talous

  • tulos ja tase, markkinointikulut tarkemmin
  • paljonko käytetty Facebook ja Google
  • liikevaihto suhteessa markkinointi- ja myyntikuluihin
  • markkinointikulujen jakauma

Facebook ja Google

  • kampanjoiden näyttökerrat, kattavuus, näyttötiheys, käytetty euromäärä
  • sivusto-ostot, yksittäiset ostot, ostojen konversioarvo
  • klikkaukset, cpc, cpm, ctr
  • yksittäisen oston kustannus

“Fuusoria tulee käytettyä paljon mobiililla”

“Fuusorin avulla tiedot saadaan yhteen paikkaan. Pystyy paremmin seuraamaan kannattavuutta ja koko liiketoimintaa eikä tarvitse opetella ja käyttää useita järjestelmiä erikseen. Fuusoria tulee käytettyä paljon mobiililla. On tärkeää, että voi katsoa yrityksen tilannetta yleisellä tasolla ja tarkemmin silloin kun on sopiva aika, esimerkiksi kun odottelee lapsia” Petri Skinnari toteaa.

“Yhteistyö on ollut sujuvaa, kaikki on pelannut eikä mitään ongelmia ole ollut. Ja hyvin on saanut yhteyttä, jos on ollut kysyttävää” Petri kertoo lopuksi.